آسانسور نمای ساختمان

کلایمر چیست ؟

کلایمر یا همان platform hoist یا facade elevator یک وسیله برای جابجایی راحت در اطراف ساختمان هست که بمنظور کارهای مختلفی همچون نماسازی و تمیز کاری نما ، ساختمان سازی ، تمیز کردن شیشه های برج های بزرگ و... استفاده میشه ، این وسیله تقریبا میشه گفت یه آسانسوره که بصورت موقت روی نمای ساختمان نصب می شه و براحتی به سمت بالا پایین و چپ و راست جا بجا می شه .

کلایمر جایگزین داربست ؟

خوب این سوال اولین چیزیه که ذهن شما رو درگیر می کنه که آیا کلایمر یا همون آسانسور نمای ساختمان می تونه جایگزین مناسبی برای داربست و یا حتی راپل ( طناب های آویز ساختمان ) باشه ؟ قطعا بله و حالا چرا ؟ خوب استفاده از داربست معایب بزرگی داره که به چند تا از اونا اشاره می کنیم :

معایب استفاده از داربست ساختمان 

1.هزینه بالا در برپایی و نصب 

2.هزینه بالا بدلیل استفاده کارگران بیشتر

3.عدم امنیت بالا و مشکلاتی همچون پرت شدن افراد به پایین و یا ریزش آن در زمین لرزه های خفیف و حتی طوفان و باد شدید

4.نصب و برپایی داربست زمان بر و طاقت فرساست معمولا هم هزینه بالایی برای نصب باید پرداخت کنید هم زمان زیادی را صرف انتظار

5.عدم قابلیت تطبیق پذیری Flexibility و اینکه شما اگر مشکلی در نصب داربست داشته باشید نمی تونید در لحظه اون مشکل رو حل کنید و باید برای جابجایی به دور جاهایی که ناقص مونده دوباره مدت زمان زیادی رو منتظر بمونید .

سقوط کارگر ۲۰ ساله از داربست جان وی را گرفت | خبرگزاری ایلنا

در آخر باید گفت نصب داربست با توجه به ریسک بالایی که داره اصلا منطقی نیست ، چنانچه داربست سقوط کنه یا شی خاصی یا کارگری از اون سقوط کنه مبالغ بشدت بالایی رو باید بپردازید و مخصوصا در ساخت نمای ساختمان هزینه و زمان زیادی رو به شما تحمیل میکنه  .

هزینه کلایمر ( بالابر ساختمان ) چقدره

خوب در مورد هزینه با توجه به بازار امروز نمیشه قیمت قطعی نوشت اما معمولا در نهایت کار و پس از بررسی هزینه های نصب و روزهای کارکرد و استفاده از کارگر کمتر تقریبا شما با استفاده از کلایمر حدود 60 تا 80 درصد در هزینه ها صرفه جویی می کنید .

 

مزایای کلایمر ( بالابر یا آسانسور ساختمانی )

1.نصب سریع

2.کاملا ایمن و همراه بیمه ( کلایمر برج )

3.کاملا انعطاف پذیر و قابلیت حرکت به هر سمتی

4.هزینه بسیار پایین نسبت به داربست 

5.پشتیبانی های موثر

6.کاهش هزینه های کارگران روز مزد

7.عدم نیاز به محافظ های گرد و خاک و یا .. برای جلوگیری از سانحه های مردمی